• Die Zeichenkette item:644:title wurde für die Textgruppe menu erstellt: A K T U A L N O Ś C I
  • Die Zeichenkette item:392:title wurde für die Textgruppe menu erstellt: About Us

 Przedmiotowe zasady oceniania na lekcjach edukacji dla bezpieczeństwa.

Podstawy prawne:
1.      Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (DZ.U. z 2020r.poz 1327 oraz
z 2021r. poz4 i 1237)
2.      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22lutego2019r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U.2019poz.373).
3.      Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania.
4.      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID19 z dnia 20.03.2020r. (Dz.U.poz.493) oraz rozporządzeniami je zmieniającymi.
 
1.Ocenianiu podlegają:
wiedza i umiejętności ucznia,
wymienione niżej obszary aktywności ucznia,
dodatkowe prace wykonane, zlecone przez nauczyciela.

Nauczyciel przekazuje informację o ocenie:
uczniowi – jako komentarz do każdej oceny;
rodzicom – na ich prośbę, jako informację o aktualnym rozwoju dziecka, jego uzdolnieniach i trudnościach.
 
2. Obszary aktywności ucznia
Poruszanie się w języku przedmiotu.
Rozwiązywanie problemów.
Aktywność na lekcjach.
Stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych.
Praca w grupach.
Aktywność dodatkowa (poza zajęciami np. udział w kursie pierwszej pomocy PCK).
Samodzielna praca na lekcjach.
Prace długoterminowe (np. projekt).
Znajomość i stosowanie algorytmów postępowania ratunkowego.
Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł.
 
3. Narzędzia pomiaru
Formy ustne:
– odpowiedzi, (waga- 1)
– aktywność na lekcjach, (waga – 1)
– prezentacja. (waga – 2)
Formy pisemne:
– sprawdziany, (waga – 2)
- kartkówki, (waga – 1)
– efekty pracy zespołowej, (waga -1)
– opracowania algorytmów zachowań w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu (waga -1)
Formy praktyczne:
– ćwiczenia praktyczne w zakresie udzielania pierwszej pomocy, (waga – 1)
– uczestnictwo w imprezach i konkursach np.: Turniej Wiedzy Pożarniczej, Konkurs Wiedzy o BHP, Mistrzostwa Pierwszej Pomocy (waga – 3)
– praca w grupie, (waga – 1)
– praca metodą projektu. (waga – 2)
- meldunek dyżurnego klasy, (waga – 1)
Zeszyt przedmiotowy (karty pracy):
– systematyczność prowadzenia notatek oraz sposób udzielania odpowiedzi na pytania.  (waga – 1)
Proponowane formy aktywności ucznia podlegające ocenie
Sprawdzian pisemny informuje o zdobytych przez ucznia wiadomościach
i umiejętnościach z zakresu materiału objętego sprawdzianem oraz
umiejętnościach łączenia prostych faktów i wyciągania wniosków. Zapowiadany jest tydzień wcześniej, a oceniony w ciągudwóch tygodni. Uczeń nieobecny pisze go w terminie wyznaczonym przez nauczyciela (dogodnym dla obu stron),zadania (pytania) dotyczą tego samego zakresu tematycznego, jednak są inne niż w pierwszej wersji. Po omówieniu jest oddany wyłącznie do wglądu przez ucznia, po czym jest przechowywany przez nauczyciela do końca roku szkolnego.
 
Jeśli uczeń nie jest zadowolony z oceny wyliczonej ze średniej ważonej na koniec roku szkolnego ma prawo ją poprawić.
Aby mieć prawo do poprawy oceny końcoworocznej na wyższą uczeń musi spełnić następujące warunki:
a)  zaliczył na ocenę pozytywną wszystkie obowiązkowe formy sprawdzenia wiadomości     i umiejętności. tzn.(z odpowiedzi ustnej, pisania, sprawdzianów rozdziałowych, sprawdzianów gramatycznych)
b) frekwencja ucznia na przedmiocie musi wynosić minimum 80%
c) uczeń musi poinformować nauczyciela uczącego o chęciach poprawy oceny odpowiednio wcześniej, tak aby nauczyciel mógł ustalić termin pracy kontrolnej
Uczeń wykazujący chęci poprawy swojej oceny końcoworocznej pisze pracę kontrolną  z materiału obejmującego cały rok szkolny. Praca ta ma wagę 6 i jest wstawiana do ocen w II semestrze w tabeli praca kontrolna.
Jeżeli uczeń zdecyduje się na pisanie pracy kontrolnej ocena z tej pracy jest obligatoryjna tzn. jest wpisywana do dziennika nawet w przypadku, gdy uczeń uzyskał wynik niższy niż oczekiwał. Ocena ta jest brana pod uwagę przy liczeniu średniej ważonej.
Uczeń pisze pracę kontrolną nie później niż w dniu zebrania się Rady Klasyfikacyjnej.
Ocena końcoworoczna wyliczona razem z oceną z pracy kontrolnej jest ostateczna.
Skala oceniania
W przypadku sprawdzianów (prac klasowych), krótkich form pisemnych (kartkówek), testów oraz odpowiedzi ustnych obowiązuje sześciostopniowa skala oceniania zgodna 
z WZO szkoły:
OCENA CELUJĄCY - 6     
OCENA BARDZO DOBRY - 5         
OCENA DOBRY - 4                                           
OCENA DOSTATECZNY – 3
 OCENA DOPUSZCZAJĄCY - 2      
OCENA NIEDOSTATECZNY – 1
 
 SPOSOBY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z EDB
I okres
Meldunek
 
W=1
Odpowiedź
 
W=1
Umiejętności praktyczne
W=1
Sprawdzian
z RK-O
W=2
Kartkówka
z PP- krwawienia, krwotoki
W=1
 
Aktywność
i udział                   w konkursach
W=3
Ocena obowiązkowa
 
 
Ocena obowiązkowa
 
 
II okres
Meldunek
 
W=1
Odpowiedź
 
W=1
Umiejętności praktyczne
W=1
Sprawdzian
z PP- nagłe zachorowania
W=2
Kartkówka
z prawa humanitarnego
W=1
 
Aktywność
i udział                   w konkursach
W=3
Ocena obowiązkowa
 
 
Ocena obowiązkowa
 
 
 
Kryteria oceniania obejmujące zakres umiejętności ucznia na poszczególne oceny cząstkowe
Ocenianie cząstkowe odbywa się według następującej skali:                                                         
                     Skala procentowa
Ocena
 100% + dodatkowe wymagania
6
100-91%
5
90-71%
4
70-51%
3
50-31%
2
30-0%
1
 
 Oceny śródroczne i roczne określa następująca skala uzyskana ze średniej ważonej wszystkich ocen:
Ocena niedostateczny – 0 - 1,59
Ocena dopuszczający – 1,6 - 2,59
Ocena dostateczny – 2,60 - 3,59
Ocena dobry – 3,60 - 4,59
Ocena bardzo dobry – 4,60 - 5,19
Ocena celujący – 5,20 - 6,0
Nauczanie zdalne.
1. Podczas zdalnego nauczania realizacja podstawy programowej będzie się odbywać w oparciu o podręcznik oraz materiały przygotowane przez nauczyciela.
2. Nauczyciel będzie przekazywał uczniom drogą elektroniczną materiały konieczne do realizacji i utrwalenia tematu lekcji (karty pracy, linki do stron WWW, prezentacje itd.).
3. Uczeń powinien uczestniczyć w prowadzonych przez nauczyciela zajęciach on-line (za pośrednictwem e-mail, platformy Teams lub innej wskazanej przez nauczyciela i dostępnej dla ucznia).
 4. Uczeń, który przebywa na kwarantannie lub jest chory, zobowiązany jest do uzupełnienia wiadomości wykorzystując materiały zamieszczane przez nauczyciela na platformie modle lub innej wskazanej przez nauczyciela i dostępnej dla ucznia.
 5. Obowiązkiem ucznia jest prowadzić zeszyt przedmiotowy i robić na bieżąco notatki z lekcji oraz zadania domowe.
 6. Podczas zdalnego nauczania uczniowie będą oceniani za: - sprawdziany, - kartkówki, - zadania domowe, - aktywność (prezentacje, referaty, projekty), - praca na lekcji (zeszyt), - zadania dodatkowe.
7. Uczniowie, którzy nie uzyskali wszystkich obowiązkowych ocen z prac pisemnych, które odbyły się przed wprowadzeniem zdalnego nauczania zobowiązani są uzgodnić z nauczycielem w jaki sposób mogą zaliczyć materiał objęty sprawdzianem lub kartkówką.
8. W przypadku, gdy uczeń nie zgłosi się do nauczyciela w celu ustalenia sposobu zaliczenia materiału, o którym mowa w ust. 6 nauczyciel może wpisać uczniowi ocenę niedostateczną.
9. W sytuacji, gdy uczeń nie będzie brał udziału w procesie kształcenia i nie będzie kontaktował się z nauczycielem wówczas nauczyciel, w związku z brakiem możliwości oceniania ucznia nie ustali oceny klasyfikacyjnej z przedmiotu. Uczeń będzie mógł przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego na zasadach opisanych w Statucie Szkoły. Jeśli tego nie zrobi, nie będzie mógł uzyskać promocji do klasy wyższej.
§ 9. Postanowienia końcowe 1. W przypadkach spornych rozstrzygające są Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania i Statut Szkoły. 2. Przedmiotowe Zasady Oceniania z  EDB zostały zaakceptowane przez członków zespołu przedmiotowego.